In het voorjaar 2016 startte IKEA in samenwerking met Ecolife en EcoRes de nationale ‘Samen groener’-campagne. Door kleine aanpassingen in eenvoudige gewoontes kunnen gezinnen thuis duurzamer en comfortabeler leven.
Samen met de televisiezenders VIER en RTL brachten eco-coaches van Ecolife en EcoRes huisbezoeken, waarbij gezinnen praktische milieutips op maat ontvingen.
Aansluitend volgde een online-campagne waarbij leden van de IKEA family tweewekelijks informatie over één specifiek thema ontvingen. Deelnemers konden engagementen aangaan en zo besparen op water- en energieverbruik, CO2-uitstoot en geld. Deze gegevens werden door Ecolife berekend en meteen aan de deelnemers getoond via een persoonlijke webpagina. Een online-teller bracht de totaalimpact van de campagne in kaart.
Ecolife en EcoRes verzorgden ook workshops voor klanten van IKEA rond duurzaamheid in verschillende IKEA-vestigingen in heel België. De campagne wordt dit najaar afgerond met nog een tiental huisbezoeken onder begeleiding van een eco-coach.
Meer info: ‘Samen groener’-campagne.